February 2, 2012

Bicara hati ini

Tiada apa mampu diluah...
Tiada kata mampu diucap...
Hanya pada dia ku berserah segalanya..

Sungguh..perjalanan hidup ini amat memeritkan...
terkadang aku kecewa..
terkadang aku bahagia...
terkadang aku sedih..

tapi pada siapa lagi ku mampu meraih simpati...
tiada kudratku menagih kasih pada yang tak sudi..
tiada hati lagi kuharus kecewakan
tiada lagi jiwa merana kerana diriku..

aku...insan tidak sempurna
terlalu banyak kekurangan pada diriku
sampai satu ketika ...aku lemas dalam dilema
aku bingung pada tiap yang terjadi..

Hatiku seperti lalang...ya benar katanya
aku mudah goyah pada simpati
aku tidak pertahankan perasaanku
demi melihat dia bahagia...
sungguh, aku senang..melihat dia tersenyum...

Tapi kerna aku lalang..
bertopengkan ceria, hatiku diusik derita..
tapi ternyata...derita ini membuatku kuat
menjadikan ku teguh pada pendirian..
menjadikanku insan berharga..

i'll be back one day..insyaAllah...

No comments:

Post a Comment

meh..jangan segan jangan malu..buat macam rumah sendiri