February 9, 2012

perlu ke cerita dekat orang??

Malaysia negara demokrasi..
Ada undang2...setiap individu berhak mengutarakan apa yang dirasa
asalkan tidak menyalahi mana2 peraturan
sama ada peraturan Allah mahupun dunia...

Meluahkan perasaan dengan kata yang dapat menyakitkan hati orang..
errr...tu kira menyalahi undang2 ke x...
rasenye tak kan...cuma antara kita dengan orang tu sendiri la nanti...

aku cuma berharap suatu masa nanti aku dapat apa yang aku impikan.
tu je...dan aku manusia biasa..
xlepas dari masalah hati..
orang boleh bagi nasihat macam2..
kata2..senang diucap...aku pon boleh nasihat org yg kematian ahli keluarga
'jangan bersedih..ingat Allah...dah ajal dia..semua ketentuan Allah..kita hanya mampu mendoakan yang terbaik untuk arwah..'
tapi hakikatnya tuan punye badan masih lagi bersedih kan
kenapa? sebab manusia dikurniakan perasaan..
dan hanya diri sendiri dengan kurniaan Allah yang dapat lawan perasaan tu

selagi tak wujud keyakinan dalam diri..
macam mane nk kuat..nk hadapi
dan itu sume perlukan masa..
sepanjang tu, kita menangis menangis dan menangis..
sebenarnya Allah perlahan2 serapkn kita kekuatan
air mata tu sumber kekuatan
kita sedang melepaskannya pergi
cuma bagi masa je untuk hadapinye

setengah orang cepat..setengah lambat..
tu je yang mbezakan manusia ni....
dan orang sekeliling kne sabar...
sabar..
dan sabar....

mane tau suatu hari nanti kita akn diuji benda yg sama
dan masa tu, kita akn tahu macam mana rasanya...

bertabahlah haida...
ujian yang datang...kau panjatkn dia banyak2 pada dia.
betol...kadang2 aku duk menangis je..
bukan duk asyek terengat..
buat keje ape2 pun..mesti terengat...
benda ni perlukan masa...

bila lepas solat..berdoa...rasa tenang hati..
tapi bila duk sorang2, syaitan cucuk macam2
mula la hati gusar gundah gulana...
makan xlalu..tidur xtetap...mandi pon lame sebab menangis masa mandi...
sume benda tu nak memberi kekuatan pada kita...

kadang2 rasa macam nak bagitau semua orang cerita sebenar yang selama ni aku sorok dari semua orang
tapi kalau aku buat, bukan saje memalukan diri..tapi..lagi orang tambah mengata kan...
biarla..orang nak kata ape...hanya Allah yang dapat tenangkan hati ni..
cuba nak jadi baik...nak terima kenyataan
tapi aku pun manusia biasa..aku bukan robot dan aku bukan nabi..
aku tak kuat..tapi aku rasa antara semua orang, aku kuat
sebab aku percaya apa yang Allah turunkan ujian, hanya pada orang yang mampu menanggungnya...

aku sayang kawan2 aku..
yang banyak beri semangat pada aku...
aku percaya hari bahagia aku...akan tiba
cuma aku xtau bila je...

kepada yang membaca...doakan aku kuat ye kawan2...
aku xboleh cerita masalah aku sepenuhnya
sebab aku ade hati2 yang ingin dijaga..
apa yang aku tahu.aku sayang korang...

No comments:

Post a Comment

meh..jangan segan jangan malu..buat macam rumah sendiri